Informacja o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Więcej szczegółów znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Współpraca

Nasz zespół tworzony jest przez profesjonalistów z zakresu edukacji i psychologii, którzy z pasją i wytrwałością tworzą narzędzia z zakresu:

  • kształtowania kompetencji społeczno emocjonalnych u dzieci i młodzieży, które stosujemy w codziennej pracy z naszymi uczniami. 
  • Sparkilingu - naszej autorskiej aplikacji pozwalającej na zarządzanie procesem edukacji opartej na celach. 
  • Innej oceny zachowania.

Z przyjemnością podzielimy się swoją wiedzą i doświadczeniem poprzez udział w konferencjach bądź organizację wizyt studyjnych w naszych placówkach.

Chętnie rozpoczniemy współpracę merytoryczną z osobami lub organizacjami zainteresowanymi innowacyjnym spojrzeniem na współczesną edukację.

Współpraca Fundacji Spark Academy ze środowiskiem edukacji przybiera różne formy.

Organizujemy konferencje, podczas których dzielimy się swoim doświadczeniem i poznajemy doświadczenia innych. Często członkowie naszego zespołu występują na konferencjach, takich jak:

Często owoce pracy zespołu są podkładem szerszej dyskusji o edukacji, tak jak w przypadku projektu Rok Relacji (Prezentacja autorskiego podejścia do systemu oceniania zachowania ucznia) oraz konferencji Inspir@cje 2019 ("Szkoła zbudowana na systemie sprawiedliwości naprawczej")


Członkowie zespołu Spark Academy aktywnie uczestniczą w organizacjach działających na rzecz zmiany w edukacji, takich jak Restorative Schools Working Group w ramach Restorative Forum for Restorative Justice https://www.euforumrj.org/en/…chools-working-group) oraz uczestniczą w projektach i wymianach z instytucjami zagranicznymi i polskimi.

Czasami współpracę z innymi nami nabiera kształt doradczy, tak jak na przykład gdy wspieramy organizacje tworzące nową szkołę. Na przykład, w roku 2021 w 2023 nasz zespół wspierał grupę inicjatywną tworzącą szkołę na Śląsku, inspirowaną podobnym do naszego podejścia do edukacji.

Rezyliencja w szkole – jak budować zasoby i odporność psychiczną nauczycieli?

Przed nauczycielami stawiamy wielkie wyzwanie. Muszą być nie tylko biegli w swojej specjalności, ale także sprawnie przekazywać wiedzę uczniom o różnych potrzebach i w różnym wieku, jednocześnie wspierając ich rozwój i proces uczenia się. Złożoność tych wymagań, w połączeniu z warunkami pracy nauczycieli, czyni niezbędną ich zdolność do odporności psychicznej, czyli rezyliencji. Badania wskazują, że rezyliencja nauczycieli ma wpływ nie tylko na ich efektywność zawodową, ale również na zaangażowanie i sukcesy edukacyjne uczniów.

Czym jest rezyliencja i od czego zależy? Jaki wpływ ma nauczyciel na budowanie własnych zasobów? Czy i w jaki sposób inne osoby pracujące w szkole oraz rodzice mogą wspierać odporność psychiczną nauczycieli? O co zadbać w systemie edukacji, żeby tę odporność budować? Na te i wiele innych pytań odpowiada dr Aleksandra Dopierała, naukowo zajmująca się psychologią edukacji i rozwojem kompetencji społeczno-emocjonalnych. Wystąpienie oparte jest na doniesieniach naukowych i praktycznych przykładach z Polski i Norwegii.

Kliknij tutaj, by posłuchać podcastu na Spotify, lub wybierz swój ulubiony serwis streamingowy: Apple Podcasts, SoundCloud, Audioteka.

Spotkanie odbyło się w ramach konferencji z cyklu „Dziecko → Nastolatek → Dorosły” poświęconej tematyce szeroko rozumianego rozwoju dziecka, organizowanej przez Uniwersytet SWPS, Wydział Psychologii i Prawa w Poznaniu oraz Centrum Badań nad Rozwojem Osobowości Uniwersytet SWPS.

Ekspertka

dr Aleksandra Dopierała - Naukowo zajmuje się psychologią edukacji i rozwojem kompetencji społeczno-emocjonalnych, szczególnie empatią i metodami wspierania rozwoju moralnego. Posiada kilkunastoletnie praktyczne doświadczenie w pracy psychologa w takich instytucjach, jak szpitale, przedszkola, szkoły oraz poradnie psychologiczno-pedagogiczne. Koordynuje pracę specjalistów w zespole psychologiczno- pedagogicznym, jednocześnie współpracując z zespołem wychowawców i nauczycieli. Współtworzy restoratywną metodykę pracy z kadrą i uczniami. Członkini European Forum for Restorative Justice, a od 2020 roku grupy roboczej Restorative School Working Group, w której 12 osób z 9 krajów współpracuje na rzecz rozwoju sprawiedliwości naprawczej w szkołach.